Święta Bożego Narodzenia to istny szał zakupów. Pieniądze wydajemy wtedy głównie na produkty spożywcze, prezenty oraz ozdoby i dekoracje świąteczne. Większości z tych wydatków trudno uniknąć. Ale można je choć trochę sprytnie ograniczyć. W jaki sposób?
Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku wskutek rozmaitych przyczyn, nie zawsze zawinionych, może zbankrutować. W jakiej sytuacji ogłoszenia bankructwa jest krokiem nieodzownym i w jaki sposób to zrobić?
Dane statystyczne wskazują, że w Polsce rośnie liczba bankructw. Firmy nie są w stanie zachować płynności finansowej i popadają w długi. Dlaczego tak się dzieje?
Trudna sytuacja materialna i problemy z uregulowaniem zobowiązań nie są czymś rzadkim wśród przedsiębiorców. Dlatego też nie należy tracić głowy, jeśli popadło się w tarapaty finansowe. Można z nich wyjść dzięki ogłoszeniu upadłości konsumenckiej.
Perspektywa bankructwa przeraża wszystkich przedsiębiorców. Najbardziej tych, którzy prowadzą jedną tylko firmę, zapewniającą byt materialny całej rodzinie. Rozsądne i racjonalne zawiadywanie interesem powinno jednak zminimalizować ryzyko tej niefortunnej ewentualności.
Jeśli wskutek problemów finansowych ogłosimy upadłość konsumencką, czyli, mówiąc wprost, bankructwo, musimy się liczyć z jej konsekwencjami. Te, które powiązane są ze sferą prywatną naszego życia, mogą być trudne do przewidzenia, ale część z nich jest nieuchronna.