Gdzie szukać przykładów analiz rynku?

Gdzie szukać przykładów analiz rynku?

Chcesz samodzielnie wykonywać analizy i badania rynku? Przygotowanie specjalistycznych raportów nie jest łatwe. Naszą pracę znacznie usprawniłby dostęp do przykładowych analiz rynku, na których moglibyśmy się wzorować…

Analiza rynku to wspaniała rzecz. Dzięki niej można zidentyfikować potencjalne zagrożenia i intratne rozwiązania w branży. Osobom, które nie mają doświadczenia w tym temacie na pewno przydałyby się przykłady gotowych analiz rynku. Tylko gdzie ich szukać?

 

Google - Twój przyjaciel :)

Pierwszą rzeczą, jaka może przyjść ci do głowy, jest skorzystania z Google. To dobry pomysł - pod warunkiem, że wiesz czego szukać. Najlepiej wpisywać frazy związane z konkretnymi rynkami (np. energetycznym, nieruchomości, czy sektorem publicznym), jednocześnie uzupełniając frazy o takie modyfikatory jak “case study”, “przykłady”, czy “analiza”. Wiele najlepszych opracowań będzie dostępnych w formacie PDF.

 

Korzystaj z materiałów anglojęzycznych

Anglojęzyczne zasoby internetowe oferują niezmierne bogactwo darmowych materiałów na każdy właściwie temat, w tym związanych z tematyką analiz i badań rynku. By je znaleźć, korzystaj z kombinacji fraz podanych powyżej, lecz w wersji anglojęzycznej dodając słowa, takie jak examples, study, czy research.

 

Szukaj portfolio firm zajmujących się analizami rynku

W Polsce działa coraz więcej firm opracowujących badania rynku dla przedsiębiorstw z różnych sektorów gospodarki. Tworzą też darmowe materiały, które zamieszczają na swoich stronach internetowych, by przyciągnąć potencjalnie zainteresowanych klientów. Warto się z nimi zapoznać. Sprawdź przykłady takich analiz rynku.

 

Kupuj lub pożyczaj podręczniki i książki

Przykłady analiz rynku można też znaleźć w teoretycznych opracowaniach akademickich, które temu zagadnieniu poświęcają szczególnie dużo uwagi. Wybrane książki można kupić od studentów za niewielką cenę. By je znaleźć w takich serwisach jak Allegro, wystarczy kilka kliknięć.

 

Korzystaj z wiedzy ekspertów

Umiejętność analizy rynku jest z pewnością cenną zaletą. Jeśli jednak zależy nam na wnikliwym opracowaniu, najlepiej skorzystać z usług profesjonalnej firmy. Są one znacznie cenniejsze od typowych badań marketingowych, które możemy zlecić nawet własnemu działowi marketingu.

 

Zachęcamy do korzystania pełną garścią z potencjału analizy rynku.